Zielona Linia- krajowe Centrum Kontaktowe dla Klientów urzędów pracy


 

 
"Zielona Linia", to pierwsze w kraju Centrum Kontaktowe dla Klientów urzędów pracy z całej Polski.
 
 
Założycielem Centrum jest Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich w Warszawie, jednostka Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.
Centrum jest projektem współfinansowanym przez Europejski Fundusz Społeczny w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
 
Misją Centrum jest stworzenie nowej jakości w relacjach z:
1)     bezrobotnymi i poszukującymi pracy – ułatwiając im znalezienie pracy,
2)     poszukującymi sposobów na podniesienie kwalifikacji – doradzając lub pomagając w znalezieniu odpowiednich dla nich szkoleń,
3)     pracodawcami poszukującymi pracowników – pomagając im znaleźć pracowników.
 
"Zielona Linia" umożliwia kontakt Klienta z urzędem pracy za pośrednictwem różnych kanałów dostępowych (telefon, e-mail, formularze internetowe, konta osobiste na portalu), zamiast osobistej
wizyty w urzędzie.
 
Konsultanci telefonicznie oraz e-mailowo odpowiadają na pytania z zakresu ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz m.in. kodeksu pracy, działalności gospodarczej, zatrudnienia osób niepełnosprawnych i cudzoziemców czy też koordynacji systemów zabezpieczeń społecznych. Pomagają wyjaśnić zawiłe sytuacje, informują o dostępnych formach pomocy z urzędu pracy czy możliwości szkoleń finansowanych zarówno ze środków Funduszu Pracy jak i środków unijnych.
 
 "Zielona Linia" to system, który nieustannie się rozwija i poszerza swój zakres działania. Już teraz jest to ogólnopolska sieć współpracy w ramach której współpracują wszystkie powiatowe i wojewódzkie urzędy pracy. Centrum ZL pretenduje bowiem do najlepszych inicjatyw e-urzędu na miarę XXI wieku.
Priorytetem działań "Zielonej Linii" jest wysoki poziom satysfakcji klientów, stąd nieustanne szkolenia, testy i szeroki system motywacji pracowników infolinii.
 
Oficjalna strona internetowa :www.zielonalinia.gov.pl
Tagi