O OPS w tekście łatwym do czytania (ETR)

Ośrodek Pomocy Społecznej Gminy Oświęcim to w skrócie OPS.

Ma siedzibę w Grojcu przy ulicy Beskidzkiej 100.

To jest siedziba OPS :               

Przed wejściem do budynku znajduje się parking z miejscem dla osoby niepełnosprawnej.

Parkowanie jest darmowe

To jest parking przed OPS :

Wejście znajduje się od strony ulicy.

Żeby wejść do budynku trzeba pokonać 6 schodów. Schody są szerokie i mają poręcze.

To jest wejście do OPS :

Wszystkie sprawy załatwisz na parterze budynku.

Parter jest dostępny dla osób z niepełnosprawnościami.

Drzwi i korytarze są tu szerokie i nie ma progów.

Można poruszać się wózkiem inwalidzkim.

Tu jest też toaleta.

Do OPS możesz wejść z psem asystującym.

Tak jest w środku budynku OPS :

 

Żeby załatwić sprawę w OPS możesz :

  1. Zadzwonić pod numer 33 846 64 20
  2. Wysłać fax pod numer 33 846 64 32
  3. Napisać e-mail i wysłać na adres ops@ops.gminaoswiecim.pl
  4. Napisać pismo i przynieść je do OPS lub wysłać na adres :

Ośrodek Pomocy Społecznej Gminy Oświęcim

Grojec, ul. Beskidzka 100

32-600 Oświęcim

  1. Napisać pismo i wysłać przez Internet za pomocą platformy e-PUAP.

To Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej.

Służy do komunikacji elektronicznej z urzędami.

Żeby wysłać pismo do OPS wchodzisz na tę stronę internetową : https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/profil-urzedu/i6u995eomz

Jednak musisz mieć konto na e-PUAP lub założony Profil Zaufany.

Więcej informacji znajdziesz TUTAJ- kliknij

 

Jeśli chcesz do nas dojechać zobacz na mapie Google gdzie się znajdujemy -kliknij TUTAJ

 

Do OPS możesz dojechać autobusem MZK Oświęcim numer linii 16.

Wysiądź na przystanku „Stary Młyn”.

Kliknij TUTAJ żeby zobaczyć rozkład jazdy.

Możesz tez dojechać busami prywatnymi trasa z Oświęcimia do Kęt.

Kliknij TUTAJ żeby zobaczyć rozkład jazdy busów.

Przystanek znajduje się blisko OPS (około 50 metrów).

 

W OPS przyjmują pracownicy socjalni, asystenci rodziny i osoby zajmujące się innymi sprawami.

 

Pracujemy od poniedziałku do piątku w godzinach od 7 do 15. We wtorki dłużej do godziny 17.

 

A czym się zajmujemy? Pomagamy osobom w różnych trudnych sytuacjach życiowych na przykład :

  • wypłacamy zasiłki gdy masz za mało pieniędzy na zakup żywności, leków, ubrania, czy opłacenie rachunków,
  • wykupujemy obiady w stołówkach i w szkole dla dzieci,
  • gdy jesteś niepełnosprawny otrzymasz odpowiednie zasiłki,
  • za darmo wypożyczamy wózki, chodziki i kule inwalidzkie,
  • dla osób chorych, starszych czy niepełnosprawnych prowadzimy w domu usługi opiekuńcze,
  • usługi specjalistyczne w domu są dla osób psychicznie chorych,
  • gdy nie radzisz sobie w domu czy z dziećmi otrzymasz pomoc asystenta rodziny,
  • gdy opiekujesz się osobą niepełnosprawną otrzymasz zasiłek lub pomoc innej osoby,
  • jeżeli jest potrzeba kierujemy do domu pomocy społecznej i dopłacamy do kosztów pobytu,
  • gdy nie masz ubezpieczenia zdrowotnego a trafiłeś do szpitala to opłacimy Ci składkę zdrowotną,
  • pomożemy gdy ktoś pije za dużo alkoholu i ma z tym problemy,
  • otrzymasz pomoc gdy doświadczasz przemocy,
  • za darmo możesz otrzymać pomoc pracownika socjalnego, terapeuty, lub prawnika,
  • otrzymasz pomoc gdy nie masz gdzie mieszkać,
  • wypłacamy różne świadczenia na dzieci jak : zasiłki i dodatki rodzinne, stypendia szkolne, świadczenie wychowawcze 500+, świadczenie Dobry Start 300+, świadczenie z funduszu alimentacyjnego,
  • jeśli masz lub miałeś kiedyś na utrzymaniu trójkę dzieci otrzymasz Kartę Dużej Rodziny. Uprawnia ona do różnych zniżek.

 

Pomagamy osobom mieszkającym w Gminie Oświęcim czyli w miejscowościach :

Babice, Broszkowice, Brzezinka, Dwory Drugie, Grojec, Stawy Grojeckie, Harmęże, Łazy, Pławy, Poręba Wielka, Rajsko, Stawy Monowskie, Włosienica i Zaborze.

 

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszej pomocy lub wydrukować formularze wniosków kliknij  na odpowiednie działy :

 

Pomoc społeczna 

 

Wypożyczenie sprzętu 

 

Przemoc 

 

Pomoc specjalistów  

 

 

Zasiłki i dodatki rodzinne  

 

Świadczenie wychowawcze 500+ 

 

Świadczenie Dobry Start 300+ 

 

Stypendia i zasiłki szkolne  

 

Fundusz Alimentacyjny 

 

Karta Dużej Rodziny