Dyrektor GOPS ogłasza nabór na stanowisko urzędnicze inspektor ds. świadczeń pomocy społecznej

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w terminie do dnia 13.06.2023 r. do godziny 12.00.

Dyrektor Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Oświęcimiu

zs. w Grojcu ogłasza nabór na stanowisko urzędnicze

inspektor ds. świadczeń pomocy społecznej

 

Miejsce pracy: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Oświęcimiu z/s w Grojcu

Stanowisko: inspektor ds. świadczeń pomocy społecznej

Wymiar etatu: 1/1

Ilość etatów: 1

Data udostępnienia: 30.05.2023 r.

Termin składania dokumentów: 13.06.2023 r.

 

Wymagania stawiane kandydatom na stanowisko :

 

I  Wymagania niezbędne:

  1. Wykształcenie wyższe;
  2. Znajomość następujących przepisów prawa: ustawy o pomocy społecznej, kodeksu postępowania administracyjnego; ustawy o systemie oświaty w zakresie wypłaty pomocy materialnej dla uczniów (stypendia szkolne, zasiłki szkole), ustawa o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnych na terytorium tego kraju,
  3. Minimum 3 lata stażu pracy w jednostkach administracji publicznej;
  4. Dobra znajomość obsługi programu komputerowego do obsługi świadczeń  pomocy społecznej POMOST,
  5. Niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe;
  6. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
  7. Obywatelstwo polskie, z zastrzeżeniem art.11 ust. 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych.

 

II  Wymagania dodatkowe:

  • Dobra znajomość obsługi komputera m.in.  Windows, Office,
  • Wysoka kultura osobista, komunikatywność,
  • Umiejętność pracy w zespole.

 

III  Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  1. prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie przyznania pomocy materialnej o charakterze socjalnym (stypendium szkolne i zasiłki szkolne) w tym:
  1. przygotowanie i wydawanie decyzji administracyjnych,
  2. rozliczanie dostarczanych faktur potwierdzających poniesienie kosztów na cele edukacyjne, 
  3. weryfikacja i aktualizacja prawa do świadczeń,
  4. prowadzenie dokumentacji związanej z przyznaniem świadczeń i ich wypłatą,
  1. prowadzenie sprawozdawczości w zakresie pomocy materialnej o charakterze socjalnym (stypendium szkolne i zasiłki szkolne),
  2. prowadzenie rejestrów decyzji i poleceń wypłaty pomocy materialnej o charakterze socjalnym,
  3. zapotrzebowywanie środków finansowych na realizację  pomocy materialnej o charakterze socjalnym,
  4. prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie przyznania świadczeń pomocy społecznej w tym:
  1.  przygotowanie i wydawanie decyzji administracyjnych,
  2.  prowadzenie dokumentacji związanej z przyznaniem świadczeń i ich wypłatą,
  3.  weryfikacja i aktualizacja prawa do świadczeń,
  1. prowadzenie sprawozdawczości w zakresie przyznania świadczeń pomocy społecznej,
  2. prowadzenie rejestrów decyzji i poleceń wypłaty świadczeń pomocy społecznej,
  3. zapotrzebowywanie środków finansowych na realizację  świadczeń pomocy społecznej,
  4. obsługa systemu informatycznego POMOST,
  5. prowadzenie postępowań w zakresie realizacji świadczenia pieniężnego za zapewnienie  zakwaterowania i wyżywienie obywatelom Ukrainy, którzy przybyli na terytorium RP bezpośrednio z terytorium Ukrainy w związku z działaniami wojennymi prowadzonymi na terytorium tego państwa oraz dokumentacji związanej z realizacją świadczenia,
  6. obsługa programów pomocowych realizowanych przez Ośrodek oraz prowadzenie dokumentacji związanej z ich realizacją,
  7. współdziałanie z innymi instytucjami w zakresie realizacji powierzonych zadań,
  8. prowadzenie bieżącej korespondencji w zakresie realizacji powierzonych zadań,
  9.  wystawianie zaświadczeń,
  10.  wykonywanie innych poleceń przełożonych związanych z prawidłowym funkcjonowaniem działu,

 

IV Warunki pracy na stanowisku:

  1. Miejsce świadczenia pracy: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Oświęcimiu z/s w Grojcu, 32-615 Grojec, ul. Beskidzka 100;
  2. Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę na czas określony, a następnie na czas nieokreślony w pełnym wymiarze czasu pracy;
  3. Wynagrodzenie zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 13 września 2022 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2023 roku.
  4. Praca biurowa, wewnątrz pomieszczenia, przy monitorze ekranowym, obsługa klienta;

 

V Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej                   i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Oświęcimiu z/s  w Grojcu wynosił więcej niż 6%.

 

VI Wymagane dokumenty:

  1. Kwestionariusz osobowy - własnoręcznie podpisany - załącznik nr 1,
  2. Życiorys zawodowy (CV) - własnoręcznie podpisany,
  3. Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i przebieg pracy zawodowej,
  4. Dokument potwierdzający staż pracy w administracji publicznej (zaświadczenia, kserokopia świadectwa pracy),
  5. Kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata zamierzającego skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust.2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U.2022.530 t.j.),
  6. Oświadczenie osoby przystępującej do naboru – własnoręcznie podpisany załącznik nr 2:
  • że posiada pełną zdolność do czynności prawnych;
  • że korzysta z pełni praw publicznych;
  • że nie była skazana prawomocnym  wyrokiem  sądu  za  umyślne  przestępstwo  ścigane  z oskarżenia  publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (w przypadku zatrudnienia wymagane będzie zaświadczenie z Krajowego Rejestru Skazanych);
  • że nie ma przeciwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na tym stanowisku;
  • że wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L.2016.119.1) – zwanej RODO, na potrzeby związane z ogłoszonym naborem.

 

VII  Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie GOPS, przy ulicy Beskidzkiej 100 – pokój nr 2 lub  pocztą  na  adres   Gminnego  Ośrodka   Pomocy Społecznej  w Oświęcimiu z/s w Grojcu,  ul. Beskidzka 100, 32-600 Grojec z dopiskiem „Nabór na stanowisko inspektor ds. świadczeń pomocy społecznej”.

Dokumenty przyjmowane będą w terminie do dnia  13.06.2023 r. do godziny 1200.

 

Dokumenty aplikacyjne wymagane w ogłoszeniu o naborze, przesłane pocztą lub pocztą  kurierską  uważa  się  za  doręczone  w  terminie, jeżeli zostaną dostarczone do sekretariatu GOPS do godziny 12:00 dnia 13.06.2023 r.

 

Aplikacje,  które  wpłyną  do  GOPS  po  wyżej  określonym  terminie (decyduje data złożenia w sekretariacie), niekompletne lub nie podpisane nie będą rozpatrywane.

 

Postępowanie rekrutacyjne będzie prowadzone zgodnie z Regulaminem naboru na wolne stanowisko urzędnicze w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Oświęcimiu wprowadzonym Zarządzeniem nr 4/2013 Kierownika GOPS z dnia 15.07.2013 r. -  do wglądu w siedzibie GOPS.

 

Nabór zostanie przeprowadzony w trzech etapach:

1.  weryfikacja ofert pod względem formalnym;

2. test kwalifikacyjny po spełnieniu wymagań formalnych;

3. rozmowa kwalifikacyjna z 3 kandydatami, którzy otrzymali najwyższą liczbę punktów w teście kwalifikacyjnym oraz test teoretyczny z obsługi programu informatycznego POMOST.

 

Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej (bip.malopolska.pl/gopswoswiecim) oraz na tablicy ogłoszeńw siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Grojcu przy ul. Beskidzkiej 100.

 

Osoby, które spełnią wymagania formalne określone w ogłoszeniu oraz zakwalifikują się do dalszego postępowania zostaną poinformowane telefonicznie i zaproszone do dalszego etapu postępowania kwalifikacyjnego.

 

Nadesłanych dokumentów nie zwracamy.

 

Wymagane dokumenty aplikacyjne: podanie o pracę, CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej) powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na   przetwarzanie  moich  danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L.2016.119.1) – zwanej RODO”.

 

Grojec, dn. 30.05.2023 r.

 

    Dyrektor

Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej

w Oświęcimiu

/-/ Anna Chojnacka

Tagi