Przetarg nieograniczony na wydawanie gorących posiłków

Przygotowywanie i wydawanie gorących posiłków klientom Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Oświęcimiu z siedzibą w Grojcu ul. Beskidzka 100 w roku 2014.

 

Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia: www.gops.oswiecim-gmina.pl , www.oswiecim-gmina.pl  


 
 

Oświęcim: Przygotowywanie i wydawanie gorących posiłków klientom Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Oświęcimiu z siedzibą w Grojcu ul. Beskidzka 100 w roku 2014.   

 

 

Numer ogłoszenia: 501044 - 2013; data zamieszczenia: 04.12.2013   

 

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – usługi  

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
 

I. 1) NAZWA I ADRES: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Oświęcimiu zs. w Grojcu ,

ul. Beskidzka 100, 32-600 Oświęcim, woj. małopolskie, tel. 33 8466420, faks 33 8466432.

 

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

 

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 

 

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

 

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Przygotowywanie i wydawanie gorących posiłków klientom Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Oświęcimiu z siedzibą w Grojcu ul. Beskidzka 100 w roku 2014.

 

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

 

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:

3.3 Przedmiotem zamówienia jest przygotowywanie i wydawanie gorących posiłków w ilości 1-go gorącego posiłku dziennie na osobę . Przez gorący posiłek rozumie się 1) zupę z wkładką, gramatura 350g,max.2xtydzień lub 2) drugie danie w postaci wkładu mięsnego lub ryby (150g) + dodatki: ziemniaki, kasza, ryż, makaron itp.(150g) + surówka (50g)- co najmniej 2x tydzień lub 3) inne danie: pierogi , bigos, bogracz, flaczki, fasolka po bretońsku, makaron z serem, placki ziemniaczane itp. (350g) 3.4.Wartość kaloryczna gorącego posiłku winna wynosić około 900 kcal. 3.5. Ilość posiłków w 2014 roku wyniesie nie więcej niż 14 000. 3.6. Posiłki będą przygotowywane wg zróżnicowanych jadłospisów przez kolejne tygodnie. 3.7. Jadłospis winien być podawany do publicznej wiadomości poprzez codzienne jego wywieszenie w miejscu wydawania posiłków. 3.8. W przypadku, gdy wykonawca świadczy ogólnie dostępne usługi, możliwe jest zastąpienie posiłku z jadłospisu dla osób korzystających z pomocy zamawiającego posiłkiem z ogólnodostępnego jadłospisu. W sytuacji, gdy cena wybranego posiłku z ogólnodostępnego jadłospisu jest wyższa niż wartość posiłku dla osób objętych pomocą Zamawiającego, klient winien uiścić stosowną dopłatę. 3.9. Jadłospis winien być przekazywany Zamawiającemu za każdy miesiąc wraz z rachunkiem ( fakturą) za zrealizowane posiłki. 3.10. Posiłki będą wydawane klientom na podstawie bonów obiadowych, których wzór stanowi załącznik do umowy. 3.11. Zamawiający zapłaci Wykonawcy wyłącznie za posiłki faktycznie wydane. 3.12. Posiłki będą przygotowane zgodnie z zasadami racjonalnego żywienia, z pełnowartościowych produktów z uwzględnieniem sezonowości ich występowania. Muszą charakteryzować się wysoką jakością, posiadać właściwe walory smakowe i estetyczne oraz właściwą temperaturę zgodnie z normami Instytutu Żywności i Żywienia dotyczących propozycji składników odżywczych. 3.13. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia odpowiednich warunków lokalowych umożliwiających spożycie posiłku, w szczególności miejsc siedzących przy stoliku (bez wyodrębniania miejsc wskazujących na szczególny sposób traktowania). 3.14. Wykonawca winien przygotowywać i wydawać posiłki w warunkach zgodnych z obowiązującymi przepisami sanitarnymi. 3.15. Posiłek powinien być przygotowany wg zasad racjonalnego żywienia i obowiązujących przepisów kulinarnych. 3.16. Wykonawca winien posiadać zdolność do przygotowywania i wydawania gorących posiłków, co oznacza, że dysponuje osobą bądź osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia. 3.17. Wykonawca winien posiadać odpowiedni potencjał techniczny co oznacza, że kuchnia i jej zaplecze lub miejsce wydawania posiłków oraz jadalnia są wyposażone w niezbędne sprzęty i urządzenia spełniające wszelkie wymogi sanitarne. 3.18. Klienci powinni otrzymać zawsze gorący posiłek, który zjedzą na miejscu w naczyniach zapewnionych przez Wykonawcę. 3.19. Wydawane posiłki muszą być sycące, smaczne, kaloryczne, zdrowe, urozmaicone, estetycznie podane i gorące. 3.20. Wykonawca zapewni posiłki przez 6 dni w tygodniu (od poniedziałku do soboty). Jeżeli w okresie od poniedziałku do soboty przypadnie dzień ustawowo wolny od pracy i lokal nie będzie czynny Wykonawca zapewni wydanie posiłków za święto w dniu poprzedzającym. 3.21. Wykonawcy starający się o udzielenie zamówienia muszą posiadać na terenie miasta Oświęcim punkt wydawania posiłków dopuszczony do prowadzenia działalności w przedmiotowym zakresie, posiadający infrastrukturę lokalową i techniczną niezbędną do spożywania posiłków w lokalu, zlokalizowany w odległości nie większej niż 700 metrów od przystanku komunikacji miejskiej. 3.22. Wykonawca zobowiązany jest do posiadania uprawnień do wykonywania działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. 3.23. Wykonawca musi spełniać wszelkie wymogi określone przepisami prawa dotyczące żywienia zbiorowego i ponosi odpowiedzialność prawną i materialną w zakresie wykonywanej usługi m.in. w zakresie jakości produktów i przygotowania posiłków, w zakresie wymagań higieniczno-sanitarnych. 3.24. Wykonawca odpowiada za idealną czystość technologii przygotowania i wydania posiłków, idealną czystość urządzeń gastronomicznych, w których przygotowywane będą posiłki, estetyczny wygląd i czystość zatrudnionego personelu. 3.25. Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzania kontroli prawidłowości realizacji zamówienia. W przypadku naruszenia postanowień umowy oraz warunków określonych w niniejszym opisie zamówienia Zamawiający odstąpi od umowy w trybie natychmiastowym. 3.26. W przypadku awarii lub innych nieprzewidzianych zdarzeń Wykonawca jest zobowiązany zapewnić posiłki, o nie gorszej jakości na swój koszt, z innych źródeł i zawiadomić klientów i Zamawiającego o miejscu i terminie wydania posiłków. 3.27. W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy prowadzili działalność usługową w zakresie przygotowywania i wydawania gorących posiłków w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert. 3.28. Rozliczenia finansowe z Wykonawcą będą odbywały się w miesięcznych okresach rozliczeniowych na podstawie liczby zrealizowanych posiłków w danym miesiącu. 3.29. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia ilości posiłków do realizacji co jest uzależnione od wydanych decyzji administracyjnych. 3.30. Maksymalny koszt jednego gorącego posiłku nie może przekroczyć 6,50zł. brutto. 3.31. Ilości wskazane w pkt-cie 3.5 są wielkościami orientacyjnymi przyjętymi dla celów porównania ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty. Wykonawcy, z którym Zamawiający podpisze umowę nie przysługuje roszczenie o realizację usługi w wielkościach podanych w pkt-cie 3.5 oraz w formularzu oferty. Jednocześnie Zamawiający gwarantuje, iż minimalna ilość wydanych posiłków z tytułu realizacji przedmiotu umowy wyniesie 50% ilości posiłków podanych w formularzu oferty. 3.32. Wynagrodzenie Wykonawcy za przedmiot umowy stanowić będzie wynik iloczynu ilości faktycznie pobranych posiłków i uśrednionej ceny jednostkowej za jeden posiłek podanej w formularzu cenowym. 3.33. Wszystkie osoby ze strony wykonawcy pracujące przy przygotowywaniu i podawaniu posiłków muszą posiadać w czasie trwania umowy aktualne badania wymagane przy kontakcie z żywnością. 3.34. Posiłek powinien być przygotowany wg zasad racjonalnego żywienia. Musi być bezwzględnie świeży i przyrządzany w dniu wydawania. Wartość kaloryczna posiłku powinna być zgodna z normami ustalonymi przez instytut Żywienia i Żywności i uwzględniać rację pokarmową dla osób dorosłych. 3.35 Zamawiający żąda przedstawienia przykładowego jadłospisu na okres 6 dni kalendarzowych, zawierającego gramaturę oraz kaloryczność posiłku - wg schematu zawartego w załączniku nr 6 do siwz. Zamawiający dopuszcza możliwość powtarzania jadłospisu po 7 dniach z możliwością zamiany kolejności zestawów obiadowych.
 

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55.30.00.00-3, 55.32.10.00-6, 55.32.20.00-3.

 

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

 

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 28.12.2014.

  SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM 

 

III.2) ZALICZKI

 

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW 

 

 

III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania 

 

 

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku 

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia. 

 

 

   III.3.2) Wiedza i doświadczenie 

 

 

 Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku 

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia przynajmniej jednej usługi w zakresie przedmiotu zamówienia na które składa ofertę o wartości nie mniejszej niż 5.000zł brutto. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia. 

 

 

   III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia 

 

 

  Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku 

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia posiadające wymagane uprawnienia. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia. 

 

 

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

 

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

 

wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie; 

 

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

 

- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; 

 

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych 

 

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

 

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

 

- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;  

 

 

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej 

- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej; 

 

SEKCJA IV: PROCEDURA 

 

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

 

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

 

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

 

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

 

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

 

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gops.oswiecim-gmina.pl , 

 

www.oswiecim-gmina.pl 

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Oświęcimiu z/s w Grojcu, ul. Beskidzka 100, pok. nr 3.

 

  IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.12.2013 godzina 10:00, miejsce: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Oświęcimiu z/s w Grojcu, ul. Beskidzka 100.

 

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

 

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

 

 

 

 Kierownik

Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej

w Oświęcimiu

/-/ Anna Chojnacka

 

Pliki do pobrania:
SIWZ.pdf
FORMULARZ OFERTOWY.pdf
Zalacznik Nr1.pdf
Zalacznik Nr2.doc
Zalacznik Nr3.pdf
Zalacznik Nr4.pdf
Zalacznik Nr5.pdf
Zalacznik Nr6 Jadłospis-wzor.doc
Istotne cpostanowienia umowy.pdf
Bon obiadowy wzor.doc

  

Tagi